Pediatri

pri122022

Në moshën parashkollore, gjumi i ditës lehtëson të mësuarit e shkrimit dhe leximit

Sipas një studimi të publikuar në Child Development dhe të nënshkruar nga studiues të Universitetit Macquarie në Australi dhe të universiteteve britanike të Oksfordit, Jorkut dhe Shefilldit, dremitjet gjatë ditës mund të përmirësojnë aftësitë e parashkollorëve për të shkruar dhe lexuar, apo për të mësuar tingujt e shkronjave dhe për t'i lidhur ato me shkronjat që shohin.

"Aftësia e një fëmije për të përputhur shkronjat me tingujt gjatë kopshtit është një tregues vlerësues i aftësive të hershme të shkrim-leximit. Fëmijët më të arsimuar performojnë më mirë në testet e leximit, por deri më tani ishte e paqartë nëse dhe se si mund të ndikojë gjumi në kujtesën dhe aftësitë e të lexuarit të fëmijëve", thotë bashkautori Hua-Chen Wang nga Universiteti Macquarie, duke shtuar se një sy gjumë pas mësimit mund të lehtësojë aftësinë për të përdorur informacionin e mësuar së fundmi. Dhe, për të testuar hipotezën, studiuesit zgjodhën 32 fëmijë nga tre deri në pesë vjeç, të cilët ua nënshtruan ushtrimeve që kishin të bënin me hartën e tingujve të shkronjave pa pushuar dhe duke i përsëritur ushtrimet pasi kishin bërë një sy gjumë. "Për të vlerësuar aftësinë për shkrim-lexim me ose pa dremitje, fëmijëve iu drejtuan pyetje të tilla si: "Çfarë tingulli ka shkronja C?", shkruajnë autorët, duke shpjeguar se pjesëmarrësit e vegjël prireshin të performonin më mirë pasi kishin bërë një sy gjumë.

"Këto rezultate mbështesin hipotezën se dremitjet lehtësojnë përvetësimin dhe aplikimin e hartës së tingujve të kombinuar me shkronjat, aftësi thelbësore për zhvillimin e hershëm të aftësive të të lexuarit dhe, nëse konfirmohen, mund të kenë implikime të rëndësishme për krijimin e kushteve që favorizojnë arsimimin parashkollor në mënyrë optimale", vazhdon Hua-Chen. Ai përfundon: "Megjithatë, duke qenë se studimi u zhvillua në dy kopshte në Sidnej dhe jo në laborator, nuk ishte e mundur të kuptohej se cilat procese biologjike përfshiheshin. Prandaj nevojiten kërkime të ardhshme për të verifikuar rolin e disa karakteristikave të gjumit, siç është lëvizja e shpejtë e syve (REM)".


Child Development 2022. Doi: 10.1111/cdev.13753
https://doi.org/10.1111/cdev.13753


Download Center

Principi e Pratica Clinica
Artikuj të shkëputur
shkoni në download >>
separa
Principi e Pratica Clinica
Urdhëra dhe Udhëzime
shkoni në download >>